Dashboard | +Follow
Si Budak Mata Sepet
Please be mine forever :)
Friday 9 November 2012 • 01:53 • 0 comments



Assalammualaikum. Huhh huhh huhhhhhhhhhhh! Haih berabuk dahh blog aku ni. Harap maklum laa. Tahun ni  kan i jadi PMR victim, so semestinya i busy, busy k busy. Sekaranggg, aku dah bebas dari Peeyeemmar. Eh, pulun pulun. Ahh lantak lahh, aku punya pasal. Ada kau kesah ;p Seriously, aku sangatlahh seronok. Dah habis PMR, pastu terus cuti panjang. Takpayah dahh nak pikiaq panjang panjang. Cuti nihh, keja aku hanyalahh sebagai waitress di kedai parents aku untuk sara hidup aku sendiri. hihi. Aku baru jaa keja tiga hari, aku dah dapat 55 ringgit. Fuyoooooooooo! Hampa semua ada kaaa? Tadak en? k duduk diam diam.

Eh, seriously aku tak perasan langsung yang sekarang ni dahh masuk bulan November. It's mean, aku dengan Iskandar dah masuk 6 bulan couple. Wow, sekejapp jaa kan? Aku duk rasa macam minggu lepas jaa dia mintak couple, hihi. Hidup aku tak sia-sia k bersama dia selama enam bulan. Apa aku nak semua dia bagi. Baik buruk perangai dia semua aku dahh bole terima. Aku dahh masak dgn semua perangai dia. Tak ku sangka dan tak ku duga, Iskandar lahh boyfriend yang paling lama aku couple. Bie, syg sayang bie

Semenja dua menjak ni, Iskandar berubah. Dia dahh tak bersemangat nak layan aku. Perubahan dia sangatlahh ketara. Dia dahh jarang nak text aku. Mybe dia busy, memang aku faham. Tapi tak mungkin setiap hari dia busy. Dulu, sikit-sikit call aku. Now, kat list call kat fon aku, last dia call minggu lepas. Tu jaa. Sekarangg, lngsg takkk. hmm :'( tskk tsk. Kekadang, aku sakit hati laa jugak dgn cara dia, tapi nasib iman aku kuat. Aku mampu bersabar. Aku tanak dia break dgn aku. Act, aku dah pernah break dgn dia even satu malam jaa kmi break. 

Ceritanya begini k. Suatu hari tuu, lepas habis Hari Keusahawanan kat sekolah, aku rancang nakpi window shopping dgn kawan-kawan. Act, aku punn dahh ajak dia. K, dia cakap dia tak bole pegi, so takpa aku decided just keluar dgn membe-membe. Then, bila balik jaa dari landmark. Is call aku. Dia cakap ' tadi kelaur dgn sapa? -,- aku jujur, aku bagitau yang aku keluar dgn Syasya, Nanaa and Syira. Dia tanak percaya, dia still tnya soalan yang sama.  Malam tuu juga kami tak text. Call punn tak. Aku dah panas hati, takut, kecut semua ada lahh. Tengah aku duk makan nasi, k kawan Is call, Manan. Tanya soalan yang sama macam Is tanya. Eh, apa kes pulak ni? -,- jawapan yang sama jugak aku bagi kat Manan, aku tak tipu, aku jujur.

Malam tuu aku tidur awal mybe sebab letih sangat dan besok aku kena bangun awal sebab nakpi Cameron Highlands. Esok tuuuu, aku bangun awal. Pukul 6.15 jam loceng dah gerakkan aku. Pastu aku tengok fon, ada txt. Bila tengok nama pengirim, aku macam nak terloncat loncat laa sebab dia sent txt kat aku, then bila baca text tuu, yang ni yang dia hantar 'Salam,saya nak mintax maaf, hbngan kta berakhr disini, sy mintax break dgn awak...awk kna h0rmat kptsan sy..sy syg awk, tpy hbgan kta berakhr disini, sy mintax maaf,, awk crilah laki pling baik dri sy, sy mintax maaf,assalammualaikum'... k sebak hati aku bila aku baca text tuu. aku memang tak sangka yang dia mintak putus kat aku, menitis air mata aku baca txt dia, 10 kali aku ulang baca sebab nak kepastian. dan betul lah dia mintak break dan aku bukan dalm mimpi.

Sepanjang dalam bas, aku diamm tanpa bersuara. Aku cuba untuk tenangkan hati aku. Aku cuba untuk ceriakan hidup aku tanpa dia. Then, aku ambik keputusan untuk txt dia. Dia layan aku dgn baik walaupun kami dah putus. Aku cakap, aku tak bole hidup tanpa diaa. Then, sedang aku mengalamun dalam bas dan tiba-tiba............fon aku bergegar. Ada txt masuk, semestinya dari diaa laa. 'Awk, kta xpyh break, b asa b xly lpakn syg..b0le,trima b blex,kalo awk trima sy,sy jnji sy tkn kcwa awk lgy' Errrrrrrrrrr, lepas aku baca txt tuu, aku mcm nak melompat lompat. k naseb tyme aku duk kat dalam bas. Dengan sepantas kilat aku reply text dia. 'Sure, syg terima bie balik'.. Alhamdulillah dia jadi milik aku balik. Aku langsung tak rasa macam kami ni break sebab time dia txt aku, aku tgh tdo. Then bila bangun, pagi tuu jugak couple balik.

Tuuu semua kisah tiga minggu yang lalu. Sekarangggg ni, entah kenapa kenapa penyakit cemburu aku selalu datang? Dia jarang txt, call. Kekadang, aku cuba jugak untuk sabar. Hm, tadi aku online fb. Then tetiba dia sent aceni 'apbila sseorang wanita x lagi mnangis untuk kita , brmakna telah adew lelaki laen yg brjaya mmbuat snyum untuknya - :D:D' k aku tersentap bila dia cakap macam tuu. tetiba air mata turun macam air terjun ulu paip turun, err --' seriously aku cakap, aku tak pernah CURANG. Please lahh, aku tanak kena fitnah. Is, aku sayang hg. Pelis laa jgn buat aku mcm tunggul kayu. Fon aku sunyi jaa bila dia tak txt. Aku tak pernah terfikir untuk txt laki lain. 10 kali aku fikir untuk balas txt laki lain, aku pikiaq perasaan Is kalau aku txt laki lain. Aku hnya balas txt yang penting. Tapi adakah Is pun berperasaan sama macam aku? hm, hope sgt dia tak txt dgn perempuan lain. Iskandar, ILOVEYOU, IMISSYOU

Tuu jaa untuk harini yang dapat aku luahkan. act, aku belum mandi. hihi~ kalau aku ada masa lagi, nnti aku cerita pasal luahan isi hati aku lagi k. Bye, Assalammualaikum :) 


Just wanna to tell you that i'm really love you, Iskandar.


xoxo, Anis Nabihah



Disclaimer


Anis Nabihah. just panggil aku, Anis. satu lima umur aku. i'm from kedah :). okayy, kawan aku gelarkan sepet. sbb mata aku sepet. another friend say, aku radio bergerak yang tak pernah habis btry. sorry, aku agak peramah. btw, thnks sesiapa yang follow aku . sayang hampa ketad ketad. muah sikit :*

Taggie Board



[!] IMPORTANT [!]


Back to past



Credits


Template : Aulia Septiya
Edited : Ayuni Husna
Helped : Ayem, AskarrPink, Ziera
Header & Cursor : Ayuni Husna
Background : Qihah
Font : Google